пʼятницю, 24 червня 2022 р.

Про підсумки методичної роботи у 2021-2022 навчальному році.

 

Про підсумки методичної роботи з педагогічними кадрами  у 2021-2022 н.р.

Керуючись основними документами про організацію та проведення методичної роботи з педкадрами, а саме: Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Рекомендаціями щодо організації методичної роботи з педагогічними працівниками в загальноосвітніх  закладах середньої освіти, Положенням про атестацію педагогічних працівників, річним планом роботи школи, методична робота Стрийської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.№7 була спрямована на вдосконалення роботи з педагогічними кадрами, підвищення рівня методичної роботи, підвищення фахового рівня вчителів школи; їх готовності до інноваційної діяльності, з метою створення необхідних умов для всебічного розвитку учнів; збереження і зміцнення їх здоров’я та соціальної адаптації, формування в них цілісної системи соціальних, загальних предметних компетентностей на основі особистісного підходу до потреб і можливостей учнів. У 2021– 2022 н.р. освітній  процес було спрямовано на інтелектуальний, соціальний, фізичний розвиток кожної дитини, як особистості, здатної самостійно мислити і творчо діяти в нестандартних ситуаціях. Головним завданням методичної роботи є:ознайомлення з нормативно-правовими документами; засвоєння на практиці інноваційних педагогічних технологій, нових форм організації НВП; створення умов для фахового росту педагогічних працівників. В умовах воєнного стану школа в найкоротші терміни адаптувалася до подій, що відбуваються, для того, щоб виконувати свій основний обов’язок ― забезпечувати освітній процес.

У цьому навчальному році розпочато навчання учнів у 4-х класах Нової української школи.  Вчителі початкових класів пройшли курси підвищення кваліфікації  за освітньою програмою « Нова українська школа».

Для учнів  4- х класів створено освітнє середовище згідно вимог НУШ.

  Навчальний робочий план школи на 2021-2022 н.р. розроблено відповідно до    Типової освітньої школи№405 (5-9 класи), № 408 (10- 11 класи) від 20. 04. 2018 року.

Для учнів 1-4 класів розроблено освітню програму на основі Державного Стандарту початкової освіти, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018р. у редакції постанови КМУ від 24.07.2019р. №688.

Години варіативної частини планів розподіляються за рішенням педради та  з урахуванням побажань учнів для збільшення годин на вивчення окремих предметів інваріативної складової навчального плану, факультативів.

Учні 10-11класів навчалися у класах  з профільними предметами  математика  та  історія.

У 2021-2022 н.р. педагогічний колектив школи продовжив роботу над проблемою « Підвищення якості освіти через формування ключових та предметних компетентностей учнів шляхом інтеграції форм  і методів роботи в освітньому процесі»  З метою цілеспрямованої роботи для забезпечення колективного керівництва методичною роботою було  визначено та затверджено структуру та форми методичної роботи, плани роботи шкільних методичних об’єднань на 2021-20212н.р. ( Наказ № 254 від 14.09.2021р.)

Протягом року було організовано роботу шкільних методичних об’єднань вчителів - предметників, затверджено плани їхньої роботи, методичні проблеми, над якими вони працювали, визначено керівників з числа досвідчених педагогів. Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Кожне методичне об’єднання  провело 4-5 засідань, робота яких будувалась за окремими планами. На планових засіданнях методичних об’єднань обговорювались як організаційні питання (рекомендації МОН щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2021-2022н.р.), зміни у навчальних планах і програмах для 9-х класів, підготовки і проведення олімпіад, затвердження завдань для ДПА, так і науково-методичні питання, питання вибору підручників на наступний навчальний рік для учнів 5-х класів НУШ.

Протягом року проводились методичні оперативки з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів. Кожен керівник методичного об’єднання проаналізував діяльність об’єднання, перспективно визначив пріоритети в методичній роботі на наступний рік, зокрема  увага приділялися використання технологій дистанційного навчання.

 Особлива увага приділялася самоосвіті педагогів. Курси підвищення кваліфікації  здійснювалися як  за кредитно- модульною системою, участю педагогів у різних онлайн – курсах на освітніх платформах : Edera , Prometeus, GlobalTeacherPrize, Всеосвіта, Освіторія, «На урок» З часу вступу  в дію Постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року « Порядок підвищення кваліфікації педагогічних та науково- педагогічних працівників», педагогічні працівники одержали можливість підвищення кваліфікації  у різних  навчальних закладах, формах ( очна, дистанційна, очно- дистанційна та інших).

Особливу увагу педагогічний колектив школи приділяє підвищенню результативності уроку, забезпеченню усвідомлення учнями необхідності отримання знань, системності знань учнів, виробленню на заняттях практичних і пізнавальних умінь; здатності до самоорганізації, саморозвитку, застосуванню прийомів, що сприяють підвищенню навчальних досягнень школярів.   В умовах воєнного часу учні змушені перейти на дистанційну форму навчання і кожного дня потребують підтримки учителів-предметників, яка так необхідна на кожному уроці. Завданням кожного педагога є забезпечити таку підтримку учнів в умовах дистанційного навчання у воєнний час, що зможе демонструвати психологічну стійкість, мудрість, вдячність, усвідомлення найголовнішого в житті, виваженість усіх учасників освітнього процесу.

Вчителі школи продовжують вести блоги, які створені в минулих навчальних роках та продовжують активно наповнювати зміст блогів навчальним матеріалом для учнів та батьків, звітами про роботу кабінетів (блоги вчителів: Ортинської Л.І., Кулини Л.М., Масник Н.В. Гузан І.В, Янкової С.Р. Галечко З.І., Аскарової Л.Ю. Кобрин О.С. та ін.)) . Блоги розміщено на сайті школи. 

Дієвим органом у структурі методичної роботи є педагогічні ради, на які виносилися питання звітного характеру, проблемного, організаційного, підсумкового. Їх проведення мало на меті стимулювання розвитку творчого потенціалу педколективу, росту професійної майстерності вчителів, вихователів, керівників гуртків, сприяння формуванню атмосфери творчого пошуку, забезпечення підвищення якості освітнього процесу. Згідно плану роботи школи відбувалися засідання педагогічної ради школи, на яких розглядалися питання як організаційні, так і питання освітнього процесу, приймалися відповідні рішення.

Вчителі відповідально віднеслися до вибору підручників для учнів 5-х класів на 2022- 2023 н.р. проаналізували зміст підручників, визначили їх переваги та недоліки. З наступного навчального року ,2022-2023 н.р, учні 5 – х класів будуть навчатися за  новою Типовою освітньою програмою для 5-9 класів , затвердженою наказом МОН №235 від 19.02.2021р. Підготовка до переходу на навчання за цією програмою, розпочалася  у жовтні 2021р. Була створена команда педагогів , яка пройшла навчання щодо впровадження цієї  програми.

 

Вчителі початкових класів  обговорили проблемні запитання, що виникають у процесі впровадження НУШ із супервізором.

 Вчитель початкових класів Гузан І.В є учасником  команди міжнародного проекту “Урок для дітей України”, спікер марафону “Ми – разом, ми – за мир!” Ірина Василівна нагороджена  Подякою Громадської організації « Міжнародна  асоціація сучасної освіти, науки і культури» за висококваліфіковану розробку та проведення авторських ресурсно – пізнавальних уроків у рамках міжнародного волонтерського мініпроєкту « Урок для дітей України ( під час і після війни)»  за співпраці міністерства освіти Республіки Польща та за сприяння Державної служби якості освіти України.

Рубан С.В., вчитель історії,  багато років очолює  спільноту вчителів історії і суспільних дисциплін Стрийської ОТГ, є членом експертної групи по визначенню порогу «склав/не склав» ЛРЦОЯО,  співпрацює  в ролі експерта інтернет-олімпіад на платформі «На урок». Вчитель інформатики Ортинська Л.І. щорічно є членом журі обласного етапу олімпіади з інформаційних технологій.

Здобутки учнів- найкращий показник роботи вчителя. Учні школи впродовж навчального року були активні у різних предметних конкурсах, олімпіадах, у роботі МАН.

 Карук Марія, учениця 6а класу – переможець обласного етапу  Всеукраїнського  мовно- літературного конкурсу імені Т.Г.Шевченка. Учениця 11а класу Василишин Надія   зайняла ІІ місце  серед учнів Стрийської ОТГ ( вчитель Войтович Л.М.),  а учениця 7-а класу Турчин Марія  посіла  ІІІ місце у міському етапі  цього конкурсу( вчитель Форостина Т.О.)

В обласному конкурсі "Весняний легіт " імені Зоряни Гладкої  Маковська  Діана та  Орищенко  Поліна, учениці 7- Б кл. розділили між собою ІІІ місце.(вчитель Форостина Т.О.)

8 лютого - Всеукраїнський онлайн-флешмоб до Дня безпечного Інтернету.

 У 2021-2022 навчальному році   учні  Стрийської  загальноосвітньої  школи І-ІІІ ст. №7 продовжують працювати в Проєкті ДТЕК  EnergySchool під керівництвом Литвиненко Н.О., вчителя фізики. Учні міжрегіонального формату проєкту ДТЕК «Енергоефективні школи: нова генерація» в рамках меморандумів між ТОВ ДТЕК та Донецькою, Луганською, Львівською та Івано-Франківською областями в листопаді, грудні 2021 року стали активними учасниками екологічних конкурсів.  Переможцем екологічного конкурсу на кращу творчу роботу (есе) став учень 10 а класу Черв'яков Станіслав. Переможці конкурсу на найкращий екологічний комікс -  учні міжрегіонального класу  Тимчук Владислав та Краснонос Станіслав.

     Традиційно вчителі української мови та початкових класів  залучають учнів до участі  в інтернет- олімпіаді з української мови   на освітній платформі «Всеосвіта». Учні показують добрі результати. На ім’я дирекції школи постійно приходять  Листи  подяки – за активну участь школи в організації та проведенні Всеукраїнської дистанційної олімпіади.

У 2021-2022 навчальному році   учні школи  продовжили брати  участь у Всеукраїнській онлайн- олімпіаді з основ наук освітнього проекту « На урок», показали відмінні та добрі  результати. 123 учні школи  одержали  Дипломи  І,ІІ, ІІІ ступенів   та Сертифікати за участь у онлайн - олімпіадах з різних предметів.

                         

Дистанційне навчання.

 На сьогоднішній день травмовані всі учні і педагоги мають розуміти стан учнів, знати як допомогти їм впоратися зі складнощами, забезпечити спокійне налаштування на уроки. Тож варто спробувати органічно вплести в уроки прості вправи  для  підтримки та стабілізації  психоемоційного стану школярів. Педагог  завжди  є  прикладом для учнів, тож  важливо спілкуватися,  допомагати їм розуміти, що відбувається і як нам вистояти у цій війні – на макрорівні як народу, і на мікрорівні  як класу або сім’ї. Важливо  також слухати, про що говорять учні і те, про що вони мовчать… І відповідати як дозволяє ситуація – бо не завжди учитель знає відповіді і у цьому теж важливо бути чесними. Це означає передати учням віру, що з Правдою ми обов’язково і неминуче переможемо і наша країна буде вільною і щасливою! .

Уроки, на жаль, можуть перериватися повітряними тривогами. Що робити в такому випадку? Так, потрібно негайно йти до укриття, це зрозуміло, але що буде із заняттями? Чи потрібно починати все заново, куди та як переносити уроки… А що робити, якщо тривога була вночі і вчителі з учнями банально не виспалися? Запитань дійсно багато, але педагогу варто підготуватися до складних запитань, які будуть задавати учні і не боятися давати на них відповіді. Учні запитуватимуть про війну, цікавитимуться вашою думкою – і це нормально. Чому почалася війна, хто винен, коли вона закінчиться, чому все настільки погано, чи варто їхати в іншу країну…

Важко, але в той же час і приємно усвідомлювати, що досвід, напрацьовані технології, методи та прийоми,  які ми отримали під час карантинних обмежень, стали основою для побудови дистанційного навчання під час воєнних дій. Для організації освітнього процесу за допомогою дистанційних технологій наш заклад використовує освітню платформу Classroom.   Вчителів  використовують інструменти  Google Meet та Zoom  для відео-конференцій.  

  Педагогічні працівники дотримуються санітарного регламенту щодо роботи з комп'ютерною технікою, а тому розклад побудовано з урахуванням чергування синхронного й асинхронного режимів;намагаємося не перенавантажувати дітей домашніми завданнями.  Здобувачі освіти, які тимчасово перемістилися до інших країн, долучаються до навчання у зручному для них форматі. З ними та їхніми батьками постійно підтримують зв'язок  класні керівники. До освітнього процесу долучилися  14 дітей з  числа внутрішньо переміщених осіб. Двоє учнів 11 класів , із Маріуполя та Харкова, завершили навчання у нашій школі та одержали свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти. Всі учні із числа ВПО приєднані до класів у Classroom.  Учасники освітнього процесу активно використовують платформу «Всеукраїнська школа онлайн», де можуть отримати повний доступ до навчальних матеріалів. Окрім того, платформа доступна в інших країнах світу, тому діти, які тимчасово виїхали з України також можуть долучитися до навчання. Педагогічний колектив школи твердо переконаний у тому, що роль закладу освіти під час війни значно більша, ніж освітня. Спілкування дітей між собою та з педагогами допомагає їм відволіктися від трагічних подій, а дітям-переселенцям дає можливість легше адаптуватися до нових умов життя, доєднатися до нового середовища! Наразі головне для насемоційне й фізичне здоров'я учнів, їх батьків, працівників. Усе інше ми надолужимо, повторимо, довчимо, адже ми хочемо і вміємо вчитися. У цей надзвичайно складний для країни час ми гідно тримаємо наш освітній фронт боротьби за майбутнє української освіти та покоління сильної, непереможної української нації.

     58 учнів  9- х  класів отримали свідоцтва про базову середню освіту. Свідоцтва про повну середню освіту отримали 48 випускників  11-х класів з них - двоє учнів із числа внутрішньо переміщених осіб .

                       Атестація педпрацівників

    Значну стимулюючу роль у професійному зростанні педагогічних кадрів відіграє атестація, яка сприяє моральному і матеріальному заохоченню педагогічних працівників, узагальненню та впровадженню досвіду кращих вчителів у практику навчання та виховання учнів. Робота з атестації педагогічних працівників навчального закладу була організована відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників.

Відповідно до наказу управління освіти Стрийської міської ради від 15 вересня 2021 р. № 355 «Про організацію та проведення атестації педагогічних працівників закладів освіти у 2021-2022 навчальному році», наказу №306 від 19.10.2022р по школі  у відповідності до вимог Типового положення про атестацію педагогічних працівників (далі - Типового положення), затвердженого наказом МОН України від 06.10.2010 р. № 930 із змінами, внесеними згідно із наказами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту № 1473 від 20.12.2011 р. та Міністерства освіти і науки України №1135 від 08.08.2013 р. проведено атестацію педагогічних працівників школи.

         Всього у 2021-2022 н. р. атестаційною  комісією І рівня Стрийської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №7 атестовано 10 педпрацівників, з них 9 – чергово, 1- позачергово.

З них на присвоєння  :

другої кваліфікаційної категорії – 2 педагоги;

( Дубів М.І., вч. німецької мови, Ільницькій М.І., вч. математики)

          першої кваліфікаційної категорії – 1 педагог;

          ( Козловій В.М., вч. початкових класів)

            12 тарифного  розряду – 1 педагог (Микитчак О.І., асистент вчителя)

Порушено клопотання перед атестаційною комісією ІІ рівня управління освіти   про

·    відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорій «спеціаліст вищої категорії» - 4 педагогам;

( Білинському Я.Б., директору , вч.фізики; Ігнатенко Л.М., вч.історії; Ортинській Л.І., вч. інформатики; Сосні Л.В., практичному психологу).

·    присвоєння кваліфікаційної категорій «спеціаліст вищої  категорії» - 2 педагогам;  ( Мерчук Т.З., Кобрин О.С, вч. початкових класів) ;

·    відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «учитель- методист» - 2 педагогам;

( Білинському Я.Б., Ортинській Л.І.)

·    відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «старший учитель» - 1 педагогу;( Ігнатенко Л.М.)

·    присвоєння педагогічного звання « Старший учитель» -1 педагогу (Кобрин О.С.).

Всі клопотання були задоволені рішенням атестаційної комісії ІІ рівня управління освіти.

 Один педагог, який підлягав черговій атестації, продовжив перебування у відпустці по догляду за дитиною, тому атестація йому була перенесена  на час завершення цієї  відпустки .

Загалом атестаційною комісією І рівня школи  проведено 5 засідань.  Апеляцій на прийняті рішення атестаційною  комісією І рівня

не поступало. Вся документація  атестаційної  комісії І рівня оформлена відповідно до вимог Типового положення про атестацію.

В школі  атестація педагогічних працівників здійснювалась також із використанням додатку ІСУО «Електронна атестація педагогічних працівників».

Усі педагоги, які підлягали атестації, оформили електронне порт фоліо та розмістили на сайті електронної атестації.

 

                        Підвищення кваліфікації

    Педагогічний колектив школи постійно працює над підвищенням рівня фахової майстерності, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України  №800 від 08.2019року. Кожен педагогічний працівник обирає форму та  установу для підвищення своєї кваліфікації. Адміністрація школи всебічно надає можливість педпрацівникам для вдосконалення їхнього професійного росту. План підвищення кваліфікації на 2022 фінансовий рік складений та опублікований на сайті школи.  Визнання позапланового  проходження курсів підвищення кваліфікації  педагогічними працівниками регулюється Положенням про порядок визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників Стрийської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7, затвердженим наказом  №311 від 29.10.2021р.

Немає коментарів:

Дописати коментар